Fredag: kl 15:00-18:00
Lørdag kl 09:00-18:00 – Kjernetid fra 10:00-17:00
Konferansesaler + Fellesområde
I Alliance Optikk blir det arrangert én innkjøpsmesse pr år. Denne går over fredag og lørdag, og dere leverandører får større fokus og bedre tid. Med en messe i året håper vi at dere prioriterer å gjøre dette til den beste messen både med hensyn til stand, utvalg, tilbud og engasjert personell.
Vi anbefaler alle å lage timeavtaler med de forskjellige butikkene. Dette vil skape mer struktur både for dere og butikkene.
Lørdag kl 17:00-17:30 – Alliance Optikk stand
Vi oppsummerer messen med å inviterer leverandørene til å dele ut sine priser og oppmerksomheter samlet. Dette gjør at flere får med seg kåringer av vinnere osv og det blir mindre avbrytelser i løpet av messedagen. Leverandører som ønsker å benytte dettet tilbudet bes henvende seg til morten@allianceoptikk.no
Messeområdet vil befinne seg i første etasje på Scandic Fornebu i konferansesaler og fellesområde. Kontakt Monika Johansen på monika@allianceoptikk.no ved spørsmål eller spesielle ønsker.
// Se messekart
Lokalene strekker seg over konferansesal Zeppelin 2 og Viper samt fellesområdet
El & Messeservice er vår leverandør av vegger, lys/spotter og tilbehør.
Det er fri tilgang til konferansebord (120×45), stoler og hvite duker. Dette trenger ikke forhåndsbestilles og står plassert på messeområdet.

Ønsker du å bestille hyller eller skråhyller og ytterligere møbler som sofa, lenestoler, barbord kan dette bestilles. NB: Husk å bestille sorte vegger om du ønsker det istedet for hvite. Frist 10. januar.
// Klikk her for tilbehør til stand

Deler av messen er i åpent område på hotellet. Vi leier derfor inn vakt som er tilstede fra fredag kl 18 – lørdag kl 18. For å slippe inn på messeområdet må du alltid ha på deg bånd med navneskilt. Husk derfor at alle som skal inn på messeområdet må være påmeldt, også du som kun skal være tilstede på dagtid.
Leveringsadresse:
Scandic Oslo Airport
Ravinevegen 15
2060 Gardermoen
Viktig angående levering og henting av messeutstyr:
Til hotellet:
På grunn av begrenset lagringsplass kan hotellet ta i mot leveranser tidligst 1 dag før innrigg fredag, altså torsdag morgen 15. januar.
Merk pallen utstyret veldig godt. Må inneholde firmanavn og Alliance Optikk Messe. Kontaktinfo til de som sender pallen og har ansvaret for den må også stå på.
Fra Hotellet:
Alt materiell må fjernes søndag. Hvis det er problemer med retur samme dag må retur avtales med hotellet. Dersom materialet ikke blir hentet til avtalt tid, settes leveransen utenfor hotellet på kundens ansvar.
Utstiller må ordne frakt selv. Før de forlater hotellet MÅ en konferanseansvarlig ta en kontroll av pallen sånn at den ser grei ut til sending. Dette er for at hotellet får kontroll på hva som skal bli plukket opp og av hvem og om den ikke blir plukket opp, så vet hotellet hvem de skal kontakte.
Hotellet oppfordrer til å bruke minst mulig plast og at emballasje brukes om igjen. Lager/emballasjerområde er på eget område i møterom Zeppelin 2 og Viper, se etter skilt. Det er ikke mulig å lagre andre steder på hotellet eller i varelevering.
Vennligst ikke sett esker og annen oppbevaring synlig i utstillingen eller fellesarealer. Søppeltraller vil være tilgjengelig på messeområde under opp- og nedrigg, hjelp oss å holde det ryddig. Plast og papp må sorteres.
Alle hotellrom, møterom og fellesarealer har trådløst åpent internett til fri benyttelse. Logg på scandic_easy. Ønsket det kablet internett på stand må det bestilles på forhånd, kostnad tilkommer.

Dersom dere ønsker å bringe med egne varer må dette avklares med hotellet i forkant av arrangementet. Det kan forekomme en kostnad på dette. I henhold til alkoholloven er det ikke tillatt å nyte medbrakt alkohol i hotellets lokaler.